Zmieniasz pracę? - przeczytaj!

Zmiana pracy to ważne i niełatwe przedsięwzięcie. Napisałam ten tekst, by pomóc w przygotowaniach☺ 

1. CV
Przygotuj cv dopasowane do firmy i stanowiska. Wyeksponuj to, o czym chcesz rozmawiać i na co chcesz zwrócić uwagę. To oznacza, że prawdopodobnie będziesz nieco zmieniać cv przed wysłaniem do różnych firm i aplikowaniem na różne stanowiska.

2. Portale społecznościowe
Skoryguj swoje profile w internetowych portalach społecznościowych i branżowych. Tak, by były spójne z tym, co przedstawiasz w cv i o czym chcesz rozmawiać z potencjalnymi pracodawcami. Oraz żeby nie pokazywały nic, co można uznać (każdy ma inne kryteria!) za niewłaściwe czy kompromitujące.

3. Rejestracja
Zarejestruj się na portalach dla szukających pracy. Możliwie precyzyjnie określ preferencje dotyczące zatrudnienia. Jednak, poza czytaniem otrzymywanych powiadomień, przeglądaj również inne ogłoszenia by „zagospodarować” te Twoje zainteresowania zawodowe, które nie dały się „wpasować” w opis profilu.

4. Rozmowa kwalifikacyjna
Podobno ma nic prostszego od mówienia o sobie. Ale na wszelki wypadek przygotuj kilka informacji.

  • Kim jesteś zawodowo. Opracuj 2-3 zdania informacji dopasowanej do miejsca, w które idziesz na interview.
  • Doświadczenie + wykształcenie. Wprawdzie to jest w Twoim cv, ale rekruterów interesuje jak Ty to przedstawisz. Dlatego przygotuj 3-4 zdania na ten temat. Tak, by odnosiły się do firmy i stanowiska, o których rozmawiasz.
  • Mocne i „słabe” (wg mnie nazwa co najmniej nietrafna) strony. Wielu rekruterów pyta o to i uważnie słucha Twojej opinii / samooceny.
  • Osiągnięcia. Jeśli aplikujesz na stanowiska menedżerskie, kluczowe eksperckie lub projektowe rekruter niemal na pewno o to zapyta. I lepiej żebyś potrafił / potrafiła pewnie i spójnie opowiedzieć jakie masz osiągnięcia oraz…z jakiego powodu są osiągnięciami.
  • Porażka vs nauczka. Kolejne częste pytanie dotyczy „największej porażki / największego niepowodzenia”. I nie chodzi tu o kajanie się, tylko o informację czego się w tamtej sytuacji nauczyłaś / nauczyłeś i o co zadbasz by uniknąć błędu w przyszłości…
  • Cele zawodowe. Kim chcesz być, co robić, co umieć itp. za 3 czy 5 lat. Może nie zapytają. Ale takie pytanie nierzadko pada…
  • Wynagrodzenie. Ile chcesz zarabiać? (miej pomysł na to, ile byłoby super, ile ok. i ile wynosi Twoje minimum).

Przypominam, że rekruterzy chętnie stosują strukturę rozmowy STAR:
Situation – opis sytuacji
Task – jakie były Twoje zadania w tej sytuacji
Action – jakie działania zostały przez Ciebie podjęte
Result – jaki był efekt
Weź to pod uwagę na etapie przygotowań.

Nie masz pewności czy dasz radę samodzielnie? Zapraszam do siebie.
Możesz liczyć m.in. na pomoc w:
– przygotowaniu Cię do mówienia o sobie dobrze,
– precyzyjnym nazwaniu czego CHCESZ a czego NIE,
– odzyskaniu pewności siebie po okresie bezskutecznych poszukiwań,
– przypomnieniu sobie „jak to jest” zmieniać pracę po długim czasie w jednej firmie,
– kreowaniu nowych zawodowych pomysłów na siebie,
– opracowaniu strategii poszukiwań,
– zaktualizowaniu cv oraz profili w portalach społecznościowych,
– przygotowaniu się do rozmów kwalifikacyjnych,
– zaplanowaniu odpowiedzi na potencjalnie trudne pytania,
– uniknięciu niepotrzebnych potknięć,
– zaplanowaniu wejścia do nowej firmy (budowanie wizerunku, pozycji, autorytetu),
– i jeszcze pewnie w wielu innych, bardziej indywidualnych kwestiach…

Możesz ze mną pracować bezpośrednio (w Warszawie i okolicach) lub zdalnie (Skype, WhatsApp).

Jeśli masz pytania to również zapraszam. Do zadawania ? Najchętniej pod postem żeby wszyscy mogli przeczytać pytanie i odpowiedź.
                                                           Aga

2 komentarze:

  1. Agnieszko, dodam od siebie w punkcie dot. zarobków:
    Sprawdzaj, np. w raportach płacowych, ile się płaci na rynku specjalistom z danej dziedziny. Niektóre portale z ogłoszeniami udostępniają także porównanie oczekiwań kandydatów aplikujących na dane ogłoszenie. Warto zobaczyć, jak się wypada na tle innych.
    Można też brać udział w rekrutacjach z transparentnym budżetem, takich jak moje 🙂 Ogłoszenia publikuję tu: https://www.facebook.com/3LBarbaraHabrych

    Odpowiedz
  2. Faktycznie, to ustalanie wysokości zarobków jest jedną z trudniejszych kwestii… Dzięki za podpowiedź.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *